Svar på frågestunden

Sandra

- Hade du någon aning om att det kunde vara tvillingar innan ultraljudet? 
- Ska på ultraljud på måndag, något speciellt man ska fråga tycker du? 
- När började du känna sparkar? 

( Svar-  Nej jag hade inte en aning om att det kunde vara två, en riktig överraskning,
Fråga allt vad du känner, ingen fråga är för dum, jag frågade om precis allting jag såg på skärmen.
Hm, jag vet inte riktigt, tyckte jag kanske kände något i v 17, Men vet inte riktigt säkert, Efter v21 började
jag känna mer regelbundna buffar och sparkar)


Sara

-Vad är det bästa, respektive värsta med att vara gravid?
-Hur förbereder du dig för förlossningen? Är du rädd för att spricka? 
-Vad funderar du på för namn?

( Svar
- Det bästa är ju självklart att jag ska bli mamma, att det är två stycken som är halva mig och halva
den jag älskar allra mest! Det värsta är nog väntan på att dom ska komma, samt ryggvärken.
Jag har inte förberett mig så mkt, bara läst lite på internet och i tidningar, jag tar det som det kommer.
Jag är inte rädd för att spricka, klart man tänkt på det. Men jag tror inte man bryr sig så mkt. Det är ju två
små personer som ska ut. Namnfrågan är svår, Vi är inte överrens alls, Men jag har hela tiden haft
Lilly eller Nike på tjejen, och Frank och Tage på pojken. Men nu har vi börjat fundera om, och inte
kommit fram till några speciellt bra. Vi tror att vi vill att dom ska börja på samma bokstav)

 


 Emma

Hur länge har ni varit ihop?
Hur kändes det att få veta att ni skulle få dubbelt så många barn (hehe)?
Hur tror du att din sambo kommer att bli som pappa?
Varifrån kommer ditt inredningsintresse och din inspiration? Allt verkar vara så himla fint hos er!
Vad är det sämsta med att vara gravid?
Vad sa era nära och kära när ni berättade att ni skulle få barn?
Är tvillingar någonting som "går i släkten"?
Oj vad många det blev... Förlåt! Förstår om du bara väljer att svara på en fråga :) 
Tycker att du verkar vara så härlig och snäll!

 

Svar

Vi har varit tillsammans i 4,5 år!
Vi blev otroligt chockade och kunde knappt förstå det! Men självklart dubbelt så lyckliga!
Jag tror att Kristian kommer bli en underbar pappa. Väldigt omtänksam och
jag vet att han kommer lägga 110 % på våra små.
Inredningsintresset har kommit ifrån min mamma, och inspirationen också! Hon har det underbart fint hemma!
Det sämsta, Jag skulle vilja säga ingenting! Men självklart alla krämpor, såsom ryggen, sammandragningarna!
Våra nära och kära blev såklart överlyckliga!!
Jag har tvillingar på min pappas sida av släkten!
 kram till dig! :)


  Janina    

Vad har ni för namnförslag till era små???

Svar- Vi har många namnförslag. Lily, Tage, Frank, Nike, Men vi har börjat glida ifrån allihop! Så fort vi är helt överrens så ska ni få veta vad vi valt!


Anonym

Vad är det för ras på Allan? Han är så söt! :)

Svar- Allan är en jackrussel/chihuahua! Mamman är jackrussel och pappan är chihuahua! Han är underbar !


 Kajsa    

Är det tvåäggstvillingar eller enäggstvillingar? :)

Svar - Det är tvåäggstvillingar! :)


My Fredblad    

Grön/vit vinter?  - Jag vill ha en vit vinter
Favoritplagg? - Oversize tröjor, som sitter tight om magen nu. haha
Favoritbutik?  - HM
Enäggs eller tvåäggstvillingar?  - Tvåäggs
Vad fick dig att börja blogga? - Jag vet inte, Jag startade bloggen i Maj 2008, Bara för att skriva av mig!Tyvärr har jag tagit bort alla inlägg innan 2009, Det ångrar jag! Hade varit roligt att kunna se tillbaka!


Therese

Hur gammal är Allan?
Tror du de kommer bli svårt att hinna med både Allan och två barn?
Hur gjorde du för att kunna ha Allan när du jobba? Vart var han på dagarna osv?
Ditt bästa råd till alla gravida?
Vad har vart jobbigast under graviditeten?

Tycker om din blogg, lycka till med tvillingarna!!

 

Svar- Allan är 3,5 år ! Ja jag kan känna lite oro att han kommer känna sig bortglömd. Men jag kommer försöka behandla han lika som nu. Ta med han på det mesta som går.
Allan har fått varit mkt hos min mamma och pappa, Men ofta har jag och Kristian jobbat olika så han har
kunnat varit hemma själv i några timmar! Annars har vi åkte hem på lunchen och gått med honom!
Mitt bästa råd, Hm! Att man ska vila mkt när man känner att man behöver det. Försök göra saker som
du vet kommer bli svåra när barnet/barnen kommer !
Jobbigaste under graviditeten har varit illamåendet och kräkningarna under sommaren!

Tack så jätte mkt! :)


Jossan    

Hur träffades du och kärleken?  - Vi träffades ute när jag gick med hunden, fick sedan ett gulligt sms efter att han hade tagit reda på mitt nummer. Sen började vi träffas och blev fast!

vad jobbar du med?  - Jag jobbar på en simhall, både som vaktmästare, badvakt och i cafeterian

Vad känner du inför förlossning och din blivande mammaroll? - Nervöst, Kommer jag klara att föda två barn och kommer jag bli en bra mamma? Det är många tankar som snurrar nu när det börjar närma sig!

När är det BF? -  30/1


My

Vad tänker ni packa med er till förlossningen? Gärna bild också :-)

svar - Oj, hmm! Jag har bara börjat packa lite kläder till dom små, samt filtar!
Annars är det nog mjuka sköna kläder till mig, hygien produkter, Jag lägger ut en bild så
fort jag börjat packa ihop! Vilket måste bli den här veckan!


Nathalie

när slutade du jobba? Och varför? Vad sysselsätter du dig med på dagarna? Är i v.26 och är nu sjukskriven, men det känns så himla konstigt att man bara ska gå hemma.. Är ej sjukskriven pga fysiska problem utan p.g.a faror i jobbet. Planerade ni barn? Och hur länge hade ni isåfall gjort det?

Din blogg är helt underbar! Är själv 21 och det är så härligt att få följa någon annans graviditet :)

 

Svar - Tack så mkt va roligt att höra!
Jag slutade jobba i v 26, pga av sammandragningar och illamående bland annat, Men även faror i jobb!
Jag gör inte mkt alls, försöka träffa mina vänner, göra saker som man inte hinner annars!
Jag tittar på serier, vilar så mkt jag kan. Min kropp är helt slut, hela dagarna!
Jag pysslar mkt hemma, flyttar saker hit och dit. Hehe, Men nu tycker jag att det är skönt att vara hemma!
Njut av tiden tycker jag !

Vi ville ha barn, och sa att det kommer när det kommer!  Ungefär ett år va vi utan p-piller
Vi hade sagt att när jag blir 23år, och han blir 30år så kunde det få komma ett barn! Men nu
blev det två, och vi är lika glada för det ! :)


  Frida - nybliven mamma    

Vad var första tanken när du fick veta att ni väntar tvillingar?

 

Svar - Min första tanke när jag såg två st på ultraljudet. " Ska jag föda ut två barn"
Och Kristians första tanke " Nu måste vi byta bil" ;)

 


Emelie

hur många barn vill ni ha?   -  Vi har sagt att vi vill ha två barn, men man vet aldrig! ;)
Kommer ni dela på föräldraledigheten? - Vi har inte bestämt hur vi ska lägga upp det! Men Kristian kommer också att vara hemma!
Hur länge kommer du vara mammaledig? - Jag kommer vara hemma 1 - 1,5 år :)


 Maria F    

När fick du reda på att det var en tvillinggraviditet? - i v18 på ultraljudet
Hur kändes det när ni fick reda på det? - Chockade, det tog säkert 2 veckor innan man förstod det!
Har du några cravings? - Juice, apelsiner, mandariner, citron
Har du sammandragningar eller foglossning? - Jag har sammandragningar
När är det beräknat? - 30/1  
Hur ofta får du göra ultraljud? - Jag har gjort 2 ultraljud, och har 2-3 stycken kvar!

 

Hoppas alla har fått svar på sina frågor, och har ni några fler så är det bara
att fråga på, jag svarar mer än gärna! Kram till er!

 

 


Kommentarer
Postat av: Sara - mamma till Signe och Ester

Även om jag inte ställde någon fråga så var det kul att läsa och få veta lite mer om dig :)

Svar: Va roligt att höra :) kram kram
Malin Hedblom

2013-12-02 @ 23:11:43
URL: http://frutyrberg.blogg.se
Postat av: Anonym

Har ni hämtat hem eran vagn ännu, visst var det en emmaljunga viking? Skulle vara kul om du ville visa den i ett inlägg och skriva hur du verkar tycka att den är:)

Svar: Hej! Nej vi har inte hunnit hämta den! Ska försöka göra det i veckan! Skriver om den då! Kram
Malin Hedblom

2013-12-03 @ 11:33:54
Postat av: Maria F

Kul med svar!
Då var vi beräknade samma dag - mina twins var också beräknade den 30/1, fast det är ju nästan tre år sedan nu.
I o m att det var tvillingar så sattes jag igång 10/1, antar att du också ska sättas igång?
Min igångsättning var dryg, tog 8 dagar innan de kom ut.. Men då du har sammandragningar så går det nog fortare för dig :) Jag hade inga känningar alls, varken sammandragningar eller foglossning så min livmoder var i princip helt oförberedd.. :)
Såvida du inte ska snittas kanske?

Stort lycka till oavsett! :)

Svar: Va roligt!! :) Dom har inte sagt ngt om
Igångsättning!! Ska på ultraljud nästa vecka, får se vad dom säger då!! :) Ska jag vill helst föda normalt! :) kram
Malin Hedblom

2013-12-03 @ 23:08:44
URL: http://vilsebarn.blogg.se
Postat av: Linnéa, Lo & Lykke

Jättekul att läsa mer om dig/er!Så spännande med tvillingar <3

Åh älskar att fundera på namn, hihi
Elis & Elle
Viggo & Lo
Ebbe & Lykke
Lias & Lilly

Svar: Va roligt att du tycker det! Hihi! :)
Ja! finns så mkt, men såå svårt att bestämma sig! kram <3
Malin Hedblom

2013-12-05 @ 10:33:43
URL: http://linneaamandawikman.blogg.se
Postat av: Erina - Mamma till pseudotvillingarna Wilmer & Wilma

Namn hit och dit vist är det gööör svårt med namn. Spec pojknamn, flicknamn finns ju hur många fina som helst.

När vi väntade nummer ett ville pappan att han skulle heta Wilde och jag ville ha Wilmer, jag fick min vilja igenom. Sen när det var dags för lillasysters ankomst ville pappan att hon skulle heta Wilma medans jag ville ha Wilja, Freja eller Selma. Så där fick pappan bestämma för jag kunde inte rikigt bestämma mig. Så kanske ni ska välja en varsin?

Jag har alltid drömt om tvillingar och skulle jag få en av varje skulle jag idag ge dom namnen Oliwer & Olivia :)

Svar: Ha det så såå svårt, tycker det finns så mkt fint! Men vi är inte alls överrens! :)
Men ngn gång lär vi ju bli det, annars får dom heta bebis 1 och bebis två!
Håller med, flicknamn finns det många! Svårare med pojknamn! kram
Malin Hedblom

2013-12-05 @ 10:52:32
URL: http://www.erinatomasson.blogg.se
Postat av: Erina - Mamma till pseudotvillingarna Wilmer & Wilma

Ja men bebis 1 och 2 var ju jätte bra Malin :) haha
Min systers dotter Nellie hette namnlös i 2-3veckor :P

Svar: Hihi! Ja jag hoppas vi kommer fram till ngt! ❤️ kram
Malin Hedblom

2013-12-05 @ 23:11:35
URL: http://www.erinatomasson.blogg.se
Postat av: Gisela

Läste igenom dina svar här i inlägget. Min tjej heter Nike som tilltalsnamn och Lilly efter gammelmomma i andra namn :) Väldigt fina namn om jag själv får säga ;)

Svar: Va roligt!! Kram :D
Malin Hedblom

2013-12-06 @ 13:49:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0