Andra advent

Redan andra advent, snart är det Jul! och ju närmare jul, ju närmare
mina små pyren i magen!
 
Igår firade vi min mamma, Hipp hipp hurra! Hon fick en jätte fin lykta av oss!
och hon bjöd på mat och fika, jätte trevligt och mysigt !
Mot kvällen stod det tjejkväll på kalendern, Så mysiga kvällar ( när vi väl får ihop dom)
Sandra bjöd på jätte god mat, och efterrätt! och en massa skratt! Tack tjejer!
 
Nu är min K på väg hem, tidig uppgång i morse för att köpa/byta en ny bil! Kombi såklart!
En Bmw.. 
 
Vagnen ska hämtas i veckan, så den lär ju få plats! Och det blir ju
självklart en större bil med tanke på att vi lär ha en större vagn!
 
Dom två senaste dagarna har jag haft riktiga sammandragningar! Om jag reser
mig upp, eller om jag går en bit. Det är riktigt jobbigt, och jag blir lite orolig när
det verkligen trycker på! Får se vad dom säger på Ultraljudet på onsdag!
Har ni haft sammandragningar? Tror ni att dom små kikar ut tidigare?
 
 
En liten Malin!
 
Ikväll drar jag en vinnare i jabadabado tävlingen KLICKA HÄR FÖR ATT LÄMNA EN KOMMENTAR OCH VARA MED

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena- mamma till 3 trollungar, snart 4

Jag har haft sammandragningar med alla barnen efter v 27-30 och ingen av dem har kommit tidigt. Första 7 dagar över tiden, andra 14 dagar över tiden och tredje 5 dagar över tiden.

Men med tvillingar i magen vet man ju aldrig. Många får ju tidigare :-)

Svar: Okej!! :D ja vi får se hur det går:) kram
Malin Hedblom

2013-12-08 @ 15:03:03
URL: http://annalenanordmark.blogg.se
Postat av: mummu till mybabydolls.blogg.se

Jag tror på att dina tvillingar kommer lite tidigare ,en slutet i Januari. Lycka till. :-))

Svar: Hihi! Kram kram
Malin Hedblom

2013-12-08 @ 16:06:46
Postat av: Anonym

Jag tror att dom kommer den 9 januari. Kram

Svar: Okej :D kram
Malin Hedblom

2013-12-08 @ 16:17:09
Postat av: sara

Tack! :) Då är det bara drygt två veckor mellan vi är beräknade då, spännande :) Är det era första barn? Jag mår jätte bra och jag trivs jätte bra som gravid! Hur mår du och hur känner du dig? :)

Hoppas du får en fortsatt mysig andra advent :)

Svar: Va roligt!! :) Ja det är våra första barn! :) Va skönt att höra! :)Jag har mått jätte dåligt hela första halvan! Det blev lite bättre ett tag, men nu börjar det bli tungt igen! ont i rygg och sammandragningar! :)

kram kram till dig!
Malin Hedblom

2013-12-08 @ 16:46:47
URL: http://sarakarlson.blogg.se
Postat av: Marie

Sammandragningar fick jag en månad innan eller så, kanske tidigare ändå, på slutet fick jag det så fort jag var upp rörde mig ungefär, så det är säkert inget tecken på att ni föder tidigare, det tryckte på för mig med en tid innan med

Svar: Okej :)
Malin Hedblom

2013-12-08 @ 17:07:03
Postat av: Therese johansson

Hej, vilken fin blogg du har! :)
Jag har en fantastisk tävling där jag lottar ut en valfri Ralph Lauren parfym. Det enda du behöver göra för att delta är att gå in på min blogg och kommentera din bästa motivering för varför DU ska vinna och vilken du skulle vilja ha!
Visst låter de asgrymt? Tävlingen avslutas på julafton (24/12-2013), Lycka till! :)
http://solenskineridag.blogg.se/2013/december/vinn-valfri-ralph-lauren.html#comment

2013-12-08 @ 18:47:26
URL: http://solenskineridag.blogg.se
Postat av: Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma

Helt normalt att få sammandragningar när det närmar sig. Jag har fått från vecka 28 cirka och ibland har jag känt dem ännu tidigare. Så länge sammandragningarna går över i vila och inte kommer för tätt eller är för många på en dag så är det lugnt. Skulle de göra ont eller komma väldigt ofta då ska du nog prata med din BM så du inte öppnar dig i förtid, är nog lite vanligare med tvillingar. Även att få tidigare så därför tror jag de kommer tidigare ;-)

2013-12-08 @ 19:45:23
URL: http://lottizdays.blogg.se
Postat av: My

Jag tror att bf är på mellandagarna. En fråga kommer du att skriva ett inlägg om förberedelserna till bb? Kramar

Svar: Uh så nära! hihi! :)Ja absolut.. lär nog börja packa lite snart! kram kram
Malin Hedblom

2013-12-08 @ 20:54:34
Postat av: Jennie Bergius - färg och kärlek

Jag har haft sammandragningar varje dag i ca 2 månader men börjar nu få förvärkar. Det verkar vara så himla olika det där! Mysigt med ultraljud i veckan :)

Tack så mycket och grattis till er med :) Vi mår bra men förvärkarna kan väcka mig på natten. bara fyra veckor kvar nu! Längtar så himla mycket :) När har ni bf? Fantastiskt att få två små på samma gång!

Ha en fin dag <3 Jennie

2013-12-09 @ 08:50:59
URL: http://bergiusjennie.blogspot.se/
Postat av: Maria

jag hade väldigt mycket sammandragningar från vecka 28 men gick ändå över 5 dagar. men jag väntade förstås inte tvillingar :)

2013-12-09 @ 09:57:19
URL: http://fashionstars.blogg.se
Postat av: M

Första graviditeten började jag få sammandragningar runt vecka 20, dottern föddes på bf. Nu andra graviditeten började sammandragningarna redan i vecka 12!
De tio sista veckorna av förra grav fick jag runt 10 sammandragningar per timme även fast jag bara vilade.
Nu har jag ju dock en vild tvååring att hålla koll på och underhålla så det framkallar en hel del sammansragningar.

Svar: Okej! skönt att inte vara ensam om att ha dom :) kram
Malin Hedblom

2013-12-09 @ 22:33:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0