Vi två blir fyra ♥

♥ Hej och hå! Här har det ekat tomt hela sommaren, av många anledningar!
Jag har jobbat konstant.. FLYTTAT till hus. pjuh! Och varit Gravid! I Hemlighet!
Första Juni kom chocken.. Ett plus på graviditets testet!
Chockad, glad, överrumplad, lycklig, nervös... va det första jag kände.
Hur ska vi klara det här, vi har precis bestämt oss för att flytta in i ett hus.
 
Sen började jag må dåligt..då menar jag dåligt. Sov, kräktes och grät.. Varje dag!
orkade mig inte utanför dörren! Vi började flytta, samtidigt som jag slet på jobbet!
Va en pina ska jag tala om.. Veckorna flög förbi.. och vips va vi inne i Juli och i
vecka 13! Då talade vi om för familjerna att vi skulle få en liten bebis!
Fick ultraljud 26 augusti, och det kändes som en evig väntan.. Jag fortsatte att
hålla på med huset, jobba och sova.. och för att inte glömma Kräkas nästintill
varje jädrans dag under hela sommaren!
 
Veckorna gick och vi började titta på vagnar, sängar och en massa söta kläder.
Samma dag som ultraljudet köpte jag mitt första klädesplagg till plutt
Dagen gick och 19.00 va det våran tur in till ultraljudsrummet.
vi hade bestämt oss för att inte kolla vilket kön vårat blivande barn har!
Vi fick en jätte trevlig och gullig barnmorska. ( jag hade oroat mig för att få en "elak" hela
vägen in till Gävle.
 
OCH.. DÅ FICK VI SE VÅRAN PLUTT. VÄRLDENS FINASTE OCH BUSIGASTE LILLA PLUTT!
Kunde verkligen inte ligga still. och jag grät. För det va sån lättnad att få se ett hjärta och alla rörelser!
Plötslig ser jag ngt på skärmen som liknar en navelstäng. Jag frågar Bm vad det där är för ngt.
Hon blev tyst och fortsatte undersöka vårat lilla underverk.
efter ett tag så sa hon.. " Mjoo det där betyder att det är en till här inne, det där är en skiljevägg"
och efter lite buffande på magen så kom det fram en till liten plutt i bild.
Och hon sa.. Ja ser man på där är en till. Ni ska få tvillingar!
Jagtog Kistians hand å började gråta.. ÄNNU mera! TVÅ.. ska jag föda två barn.
Det första jag kunde säga va " ja då vill vi veta vad det är för kön på dom"
En pojke.. och en Flicka kom hon fram till. Och vi satt där helt tysta och tittade på bilderna
på våra TVÅ BARN.
 
Efter vi tackat för oss så gick vi till bilen.. chockade, rörda, lyckliga. Jag kunde se lyckan i Kristians
ögon. Dom glittrade av lycka.. Våra barn, halva jag och halva k.
så fina, så små.
 
Nu har vi vetat om att det är tvillingar i två veckor. Första dagarna trodde jag att det va en dröm.
inte kunde det vara två där inne.  Nu har det börjat att släppa.  Imorgon går jag in i v20!
då har halva tiden snart gått. Helt otroligt!
 
Men ändå! TVILLINGAR. JAG SKA BLI TVÅBARNSMAMMA, TVILLINGMAMMA?
Nu ska jag bli duktig och skriva.. och ni som är intresserade är välkomna att följa min
resa som gravid med tvillingar. I början av 2014 blir vi två, FYRA
 
 

Kommentarer
Postat av: Hanna W

jag följer, garanterat! hihi ♥

2013-09-09 @ 22:07:19
URL: http://mammahjartat.blogg.se
Postat av: Jennie - mamma till Leonard

Hittade precis hit! Så spännande med tvillingar alltså, klart man måste fortsätta följa :)))

Svar: Va roligt att du hittade hit! Ja det ska bli otroligt spännande! hihi
Malin Hedblom

2013-09-09 @ 22:47:36
URL: http://jenniethefrog.se
Postat av: Emma Beyond

Åhh men gu jag blir nästan tåröggd när jag läser detta. ska bli kul att följa din blogg o graviditet med de två små!!

Svar: Va roligt!! Ja det ska bli roligt! :D
Malin Hedblom

2013-09-10 @ 08:46:31
URL: http://emmabeyond.se/
Postat av: Pill

Men gosh! Inte ett öga är torrt efter att ha läst det här inlägget! Galet häftigt och stort, vilken chock. Grattis. Ska bli roligt att följa dig här.

Svar: Tack! Ja det ska bli riktigt spännande! :)
Malin Hedblom

2013-09-10 @ 09:20:21
URL: http://minbebis.com/blogg/babybear
Postat av: Amanda

Jag följer dig gärna! Gud vad spännande med för det första din/er graviditet men även att ni ska få 2 barn. Härligt :)

Svar: Va roligt!! Ja det känns helt otroligt att det blev två! :)
Malin Hedblom

2013-09-10 @ 12:55:33
Postat av: rebeckasstories.blogg.se

oooooh, grattis! så roligt, fy tårarna rann när man läste. .vilken lycka - vilken chock! Gud så roligt!!! :D

2013-09-10 @ 23:09:37
URL: http://rebeckasstories.blogg.se/
Postat av: Malin -Änglamamma och gravid

Så bra skrivet! Jag blir alldeles lycklig när du berättar, även fast vi inte känner varandra! :)
Tänk att ni bara vetat om det i 2 veckor! Gått runt och trott att det är en bebis och så är det TVÅ! Vilken härlig överraskning!

2013-09-11 @ 13:45:38
URL: http://josefinaelma.blogg.se
Postat av: Jennifer 21år, Mamma till Lukas

Åh, jag kommer garanterat följa denna resa! Så häftigt att hon bah ja det är två i magen :)

2013-09-15 @ 14:08:11
URL: http://jennifercecilia.blogg.se
Postat av: sofie - mamma till Liam

Åh, blir alldeles rörd när jag läser detta. Grattis till 2!!
Väntar mitt andra barn och är beräknad till Februari. Blir spännande att även följa din blogg :)

Svar: Tack! Grattis till dig er oxå :) va roligt att du vill följa:) ska kika in på din blogg oxå!! :)
Malin Hedblom

2013-09-30 @ 13:04:18
URL: http://sofiemylouise.blogg.se
Postat av: Sandra

Hittade din blogg via en annan blogg och blev tvungen att kommentera! Grattis till era tvillingar!
För ett år sen var vi ungefär där ni är nu! vi var på ultraljud, jätte spända för att få se vem vårt lilla underverk var och det visade sig att det var två småttingar där inne:) känslan då man inser att det är två liv där inne är ju helt oslagbar och obeskrivlig;)
Lycka till och hoppas du får en fortsatt bra graviditet och förlossning!:)

Svar: Åhhh va roligt!! Ja åh jag längtar tills dom kommer nu!
Tack så jätte mkt! Kram till dig!
Malin Hedblom

2013-10-09 @ 21:11:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0